Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan November (Jadual)

Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan November (Jadual)|BILAKAH tarikh pembayaran duit i-Lestari KWSP bagi bulan November 2020? Panduan buat anda pemohon i-Lestari yang ingin ketahui tarikh dan jadual bayaran pengeluaran i-Lestari KWSP bagi bulan November 2020. Berikut dikongsikan Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan November buat panduan anda.

Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan Ogos (Jadual)

Sedia maklum, tarikh pembayaran i-Lestari KWSP bagi bulan pertama telah dikreditkan ke akaun pada 4 Mei 2020 yang lalu. Manakala, tarikh pembayaran kedua (bulan Jun) i-Lestari KWSP adalah pada 1 Jun 2020. Tarikh pembayaran keenam (bulan Oktober) duit i-Lestari KWSP adalah pada 1 Oktober 2020 yang bakal dikreditkan ke akaun penerima secara berperingkat.

Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan November (Jadual)

Berikut dikongsikan maklumat meliputi Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi November 2020 termasuk jadual bayaran:

Tarikh Bayaran Pengeluaran i-Lestari KWSP

1. Bagi permohonan pengeluaran yang diterima pada bulan April 2020, bayaran akan dibuat bermula pada 4 Mei 2020.

2. Manakala bagi permohonan pengeluaran yang diterima selepas bulan April 2020, bayaran pengeluaran bermula dari tarikh permohonan pengeluaran diterima oleh KWSP.

3. TERKINI: Tarikh pembayaran ketujuh (bulan November) duit i-Lestari KWSP adalah pada 1 November 2020 yang bakal dikreditkan ke akaun penerima secara berperingkat.

Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan Ogos (Jadual)

Konsep Am Pembayaran i-Lestari KWSP

1. Pengeluaran adalah daripada Akaun 2 sahaja.

2. Bayaran pengeluaran akan dibuat secara bulanan dan berulang (recurring) untuk bulan-bulan berikutnya tertakluk kepada kelayakan bilangan bulan pengeluaran seperti di item (c).

3. Kelayakan bilangan bulan pengeluaran dikira bermula dari tarikh penerimaan permohonan pengeluaran yang diluluskan oleh KWSP sehingga tamat tempoh kuatkuasa Pengeluaran i-Lestari iaitu 31 Mac 2021.

Konsep am Pengeluaran i-Lestari adalah seperti berikut:

- Jika permohonan yang diluluskan diterima pada bulan April 2020, kelayakan bilangan bulan pengeluaran adalah bilangan maksimum selama 12 bulan.

- Jika permohonan yang diluluskan diterima pada bulan September 2020, kelayakan bilangan bulan pengeluaran adalah selama 7 bulan.

- Jika permohonan yang diluluskan diterima pada bulan Mac 2021, kelayakan bilangan pengeluaran adalah selama 1 bulan.

Cara Semakan Status i-Lestari KWSP Online

1. Layari Laman Web Rasmi i-Lestari secara online menerusi pautan di https://ilestari.kwsp.gov.my/check-status.php.

2. Masukkan No. Kad Pengenalan dan No. Telefon Bimbit yang disahkan.

3. Klik pada "Saya bukan robot" dan klik pada butang "SEMAK".

Maklumat Lanjut

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila layari di laman sesawang www.epf.gov.my atau emel ke ilestari@epf.gov.my.

Semoga perkongsian Tarikh Pembayaran Duit i-Lestari KWSP Bagi Bulan September ini dijadikan panduan buat anda semua!

DISCLAIMER: Portal sumberkerjaya tiada sebarang kaitan dengan Laman Web KWSP. Laman ini hanya kongsikan maklumat atau informasi terkini kepada umum. Sebarang kehilangan tidak dipertanggungjawabkan oleh laman sumberkerjaya.

No comments

Powered by Blogger.