Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41|ADAKAH anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam di jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan terkini Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41? Berita baik buat anda lepasan Diploma/ Degree/ PHD yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41. Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di Jabatan Perkhidmatan Awam. Bagi yang ingin mengisi jawatan kosong sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41, pemohon perlu membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41:

Gaji Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 2,422
◾ Gaji Maksimum: RM 9,631
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 225

Deskripsi Tugas Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Berikut adalah deskripsi jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41:

Tugas Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41 adalah merancang, menggubal dan melaksanakan dasar-dasar awam mengenai pengurusan sumber tenaga manusia dan organisasi, sumber kewangan, ekonomi, pentadbiran dan pembangunan wilayah/daerah/tempatan/tanah, perancangan dan pentadbiran sosial, hubungan antarabangsa dan hal ehwal luar negeri (termasuk perkhidmatan luar negeri) keselamatan/ketahanan negara serta pengurusan teknologi maklumat.

Syarat Kelayakan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41:

a. Warganegara Malaysia;
b. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
c.
(i) ijazah sarjana muda kepujian yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred M41 : RM2,422.00); atau
(ii) ijazah sarjana yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred M41 : RM2,733.14); atau
(iii) ijazah doktor falsafah (PhD) yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred M41 : RM3,044.48);
dan
d. lulus peperiksaan memasuki perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik yang ditetapkan; dan
e. hadir dan lulus dengan jayanya Diploma Pasca Siswazah Pengurusan Awam anjuran Institut tadbiran Awam Negara

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Pegawai Tadbir dan Diplomatik Gred M41! Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses sesi temuduga SPA!

No comments

Powered by Blogger.