Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29|ADAKAH anda berminat bekerja di sektor kerajaan sebagai kakitangan awam di jawatan Penolong Pegawai Sains Gred C29? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan terkini Penolong Pegawai Sains Gred C29? Berita baik buat anda lepasan Diploma/ SKM/ SVM yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Penolong Pegawai Sains Gred C29.
Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Penolong Pegawai Sains Gred C29.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Penolong Pegawai Sains Gred C29 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian/ Jabatan. Bagi yang ingin mengisi jawatan kosong sebagai Penolong Pegawai Sains Gred C29, pemohon perlu membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29:

Gaji Penolong Pegawai Sains Gred C29

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 1,505
◾ Gaji Maksimum: RM 5,696
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 145

Deskripsi Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29

Berikut adalah deskripsi tugas jawatan Penolong Pegawai Sains Gred C29:

Tugas Penolong Pegawai Sains Gred C29 adalah membantu Pegawai Penyelidik melaksanakan kerja-kerja penyelidikan Sains dan Teknologi Nuklear, merancang, menyelaras dan mengurus operasi penyelenggaraan makmal, mengurus aktiviti berkaitan penyelenggaraan berkala, peralatan khusus, mengawas rekod pembelian peralatan saintifik, membantu aktiviti perhubungan awam berkaitan dengan penyelidikan dan pembangunan penggunaan teknologi nuklear.

Syarat Kelayakan Penolong Pegawai Sains Gred C29

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Penolong Pegawai Sains Gred C29:

a. Warganegara Malaysia;
b. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
c.
i. Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan dengan mendapat principal dalam subjek Matematik atau Sains pada peringkat peperiksaan tersebut. (Gaji Permulaan pada Gred C29 : RM1,505.00); atau
ii. Diploma dalam bidang sains atau teknologi makmal yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred C29 : RM1,782.91); atau
iii. Diploma dalam bidang kimia industri atau mikrobiologi yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji Permulaan pada Gred C29 : RM1,858.12).

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Penolong Pegawai Sains Gred C29! Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses sesi temuduga SPA!

No comments

Powered by Blogger.