Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41|ADAKAH anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam di jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan terkini Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41? Berita baik buat anda lepasan SPM/ Diploma/ Ijazah yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41. Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian/ Jabatan. Bagi yang ingin mengisi jawatan kosong sebagai Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41, pemohon perlu membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41:

Gaji Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 2,325
◾ Gaji Maksimum: RM 9,637
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 225

Deskripsi Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Berikut adalah deskripsi tugas jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41:

Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 adalah bertanggungjawab memberi perkhidmatan kawalan trafik 'Area Control' di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi dan Unit Arahan Operasi dan sebagainya dengan memberi panduan, arahan dan kebenaran kepada juruterbang bagi membantu mereka supaya dapat mengendalikan pesawat dengan selamat, teratur dan pantas.

Syarat Kelayakan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41:

a. Warganegara Malaysia;
b. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
c.
i. Ijazah Sarjana Muda yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada Institusi Pengajian Tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya (Gaji permulaan pada Gred A41 RM2,325.00)

ii. Ijazah Sarjana Muda Kepujian yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada Institusi Pengajian Tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya (Gaji permulaan pada Gred A41 RM2,635.65)

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41! Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses sesi temuduga SPA!

No comments

Powered by Blogger.