Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Operator Loji Gred H11

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Operator Loji Gred H11|ADAKAH anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam di jawatan Operator Loji Gred H11? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan terkini Operator Loji Gred H11? Berita baik buat anda lepasan PMR/PT3 yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Operator Loji Gred H11. Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Operator Loji Gred H11.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Operator Loji Gred H11

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Operator Loji Gred H11 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian/ Jabatan. Bagi yang ingin mengisi jawatan kosong sebagai Operator Loji Gred H11, pemohon perlu membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Operator Loji Gred H11

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Operator Loji Gred H11:

Gaji Operator Loji Gred H11

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 1,218
◾ Gaji Maksimum: RM 2,939
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 80

Deskripsi Tugas Operator Loji Gred H11

Berikut adalah deskripsi tugas jawatan Operator Loji Gred H11:

Tugas Operator Loji Gred H11 adalah bertanggungjawab ke atas pengendalian loji/jentera statik jabatan sama ada dandang stim atau enjin pembakaran dalam, penyenggaraan berjadual/berkala ke atas dandang, prosedur keselamatan dandang serta pengurusan sistem sokongan yang bersangkutan dengan dandang seperti mana diperuntukkan dalam peraturan yang berkuat kuasa di bawah Akta Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan 1994 serta Akta Kilang dan Jentera 1967.

Syarat Kelayakan Operator Loji Gred H11

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Operator Loji Gred H11:

a. Warganegara Malaysia;
b. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
c.
i. Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan;

ii. sekurang-kurangnya Perakuan Kebolehan Drebar Enjin (Enjin Pembakaran Dalam) Gred 2 atau Perakuan Kebolehan Drebar Enjin (Dandang Stim/Enjin Stim) Gred 2 mengikut mana yang berkenaan yang dikeluarkan oleh Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan; dan

iii. Berkebolehan mengendalikan Loji Pembakaran Dalam 40-100 Kuasa Kuda atau Loji Stim/Dandang yang luas permukaan pembakarannya di bawah 100 kaki persegi mana yang berkenaan.
(Gaji permulaan ialah pada Gred H11: RM1,264.15).

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Operator Loji Gred H11. Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses sesi temuduga SPA!

No comments

Powered by Blogger.