Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Juruteknik Perubatan Gred U19

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Juruteknik Perubatan Gred U19|ADAKAH anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam di jawatan Juruteknik Perubatan Gred U19? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan terkini Juruteknik Perubatan Gred U19? Berita baik buat anda lepasan SPM yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Juruteknik Perubatan Gred U19. Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Juruteknik Perubatan Gred U19.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Juruteknik Perubatan Gred U19

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Juruteknik Perubatan Gred U19 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di Kementerian Kesihatan Malaysia. Bagi yang ingin mengisi jawatan kosong sebagai Juruteknik Perubatan Gred U19, pemohon perlu membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Juruteknik Perubatan Gred U19

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Juruteknik Perubatan Gred U19:

Gaji Juruteknik Perubatan Gred U19

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 1,360
◾ Gaji Maksimum: RM 4,052
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 100

Deskripsi Tugas Juruteknik Perubatan Gred U19

Berikut adalah deskripsi tugas jawatan Juruteknik Perubatan Gred U19:

Tugas Juruteknik Perubatan Gred U19 adalah mengambil ukuran sama ada secara acuan atau profile semua kerja-kerja ortotik dan yang diarahkan. Selain itu, memberi tunjuk ajar kepada pesakit cara-cara menggunakan, memasang alatan ortotik dengan betul, cara-cara berjalan atau pergerakan seperti mana yang dikehendaki, cara-cara menjaga alatan tersebut supaya sentiasa berada dalam keadaan yang tidak membahayakan dan tahan lama.

Syarat Kelayakan Juruteknik Perubatan Gred U19

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Juruteknik Perubatan Gred U19:

a. Warganegara Malaysia;
b. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
c.
i. Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Kepujian dalam subjek Matematik atau salah satu daripada subjek sains pada peringkat peperiksaan tersebut.
(Gaji permulaan ialah pada Gred U19: RM1,360.00).

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Juruteknik Perubatan Gred U19. Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses sesi temuduga SPA!

No comments

Powered by Blogger.