Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11|ADAKAH anda berminat bekerja di sektor kerajaan sebagai kakitangan awam di jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan terkini Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11? Berita baik buat anda lepasan PT3/ PMR yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11. Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di Pelbagai Kementerian/ Jabatan. Bagi yang ingin mengisi jawatan kosong sebagai Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11, pemohon perlu membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11:

Gaji Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 1,204
◾ Gaji Maksimum: RM 3,001
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 80

Deskripsi Tugas Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11

Berikut adalah deskripsi tugas jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11:

Tugas Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11 adalah bertanggungjawab membantu melaksanakan tugas-tugas asas berkaitan penjagaan pesakit, penyediaan peralatan, mengambil dan merekod data pesakit dan tugas-tugas lain yang seumpamanya.

Syarat Kelayakan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11:

a. Warganegara Malaysia;
b. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
c.
i. Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
(Gaji permulaan ialah pada Gred U11: RM1,204.00).
ii. Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Pembantu Perawatan Kesihatan Gred U11! Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses sesi temuduga SPA!

No comments

Powered by Blogger.