Permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11 2019

Permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11 2019|ANDA berminat bekerja sebagai penjawat awam di sektor kerajaan? Perhatian yang berminat untuk mengisi kekosongan jawatan Pembantu Operasi Gred N11 tahun 2019. Menerusi Portal Rasmi SPA, terdapat sebanyak 47 kekosongan jawatan Pembantu Operasi Gred N11. Permohonan kini telah dibuka secara online sehingga tarikh tutup 4 Ogos 2019 (Ahad) jam 11.59 malam.

Permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11 2018

Sedia maklum, tugas Pembantu Operasi Gred N11 adalah melaksanakan tugas-tugas dalam membantu melicinkan perjalanan urusan pejabat seharian melibatkan pergerakan fail, penghantaran dan pendaftaran surat/dokumen/saman/notis serta pemanduan kenderaan. Memandu dan menyenggara kenderaan yang diliputi oleh lesen memandu Kelas B2/B/D/E2/E1/E. Bertanggungjawab melaksanakan tugas-tugas operasi am bersifat hands-on yang memerlukan keupayaan fizikal di dalam pejabat/jeti [Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM)]. Permohonan hendaklah dibuat secara online melalui permohonan Borang SPA8i di Portal Rasmi SPA.

Permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11 2019

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan cara permohonan dan syarat kelayakan permohonan jawatan kosong Pembantu Operasi Gred N11:

1. Permohonan boleh dibuat secara online
    di Portal Rasmi SPA melalui pautan
    seperti berikut:
KLIK: 👉 https://putra2.spa.gov.my/spa8new/login.jsp
Atau:-
KLIK: 👉 https://putra12.spa.gov.my/spa8new/login.jsp

2. Masukkan MyID dan Kata Laluan.
    Kemudian, klik pada butang 'Log Masuk'.

Syarat Kelayakan Permohonan Pembantu Operasi Gred N11

Berikut dikongsikan syarat kelayakan permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11:

1. Warganegara Malaysia;

2. Berumur tidak kurang dari 18 tahun  pada tarikh tutup iklan jawatan; dan

i. Pentaksiran Tingkatan Tiga/ Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
(Gaji permulaan ialah pada Gred N11: RM1,216.00); atau

ii. Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan dan memiliki lesen memandu Kelas B2/B/D/E2/E1/E yang dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan [kecuali Lesen Memandu Percubaan (P)]. (Gaji permulaan ialah pada Gred N11: RM1,262.15).

3. Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Iklan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11


Permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11 2019

Artikel berkaitan:
👉 Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Operasi Gred N11

Follow kami di Facebook https://www.facebook.com/Rujukan-Kerjaya-SPA-118067598890250/ dan ingin terima sebarang informasi terkini SPA di Telegramhttps://t.me/rujukankerjayaspa

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Pembantu Operasi Gred N11! Semoga anda berjaya mendapat tawaran pekerjaan di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)!

1 comment:

  1. Mohon kepada pihak kerajaan kkm agar laman web spat (Sistem Pengambilan Atas Talian) dapat di aktifkan dan beri peluang kerja kepada anak-anak sabah terutama golongan miskin, sekian dan terima kasih.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.