Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Awam Gred H11

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Awam Gred H11|ADAKAH anda berminat bekerja sebagai kakitangan awam di jawatan Pembantu Awam Gred H11? Apakah deskripsi tugas, gaji dan syarat kelayakan Pembantu Awam Gred H11? Berita baik buat anda lepasan PMR atau PT3 yang berminat membuat permohonan jawatan kosong Pembantu Awam Gred H11. Sebelum anda membuat permohonan, anda perlu ketahui terlebih dahulu syarat kelayakan, tugas dan gaji jawatan Pembantu Awam Gred H11.

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Awam Gred H11

Untuk makluman anda, permohonan jawatan kosong Pembantu Awam Gred H11 akan dibuka sekiranya ada kekosongan jawatan di kementerian/jabatan dan Pentadbiran Kerajaan Negeri. Bagi yang  ingin mengisi jawatan kosong sebagai Pembantu Awam Gred H11, pemohon boleh membuat permohonan Borang SPA8i melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

Deskripsi Tugas, Gaji dan Kelayakan Pembantu Awam Gred H11

Berikut dikongsikan maklumat penting yang memaparkan gaji, deksripsi tugas dan syarat kelayakan Pembantu Awam Gred H11:

Gaji Pembantu Awam Gred H11

Berikut adalah gaji minimum dan maksimum serta kadar kenaikan gaji tahunan:

◾ Gaji Minimum: RM 1,218
◾ Gaji Maksimum: RM 2,939
◾ Kadar Kenaikan Gaji Tahunan: RM 80

Deskripsi Tugas Pembantu Awam Gred H11

Berikut adalah deskripsi tugas jawatan Pembantu Operasi Gred N11:

Tugas Pembantu Awam Gred H11 adalah menjalankan tugas-tugas am bersifat hands-on yang memerlukan keupayaan fizikal di dalam dan luar bangunan pejabat dan tugas-tugas berkaitan sokongan teknikal ke atas peralatan dan ruang kerja. Selain itu, menjalankan tugas penyelamat (lifeguard) di kawasan kolam renang, menjalankan tugas pemanduan enjin sangkut/motobor dan melaksanakan tugas-tugas lain yang diarahkan oleh ketua jabatan.

Syarat Kelayakan Pembantu Awam Gred H11

Berikut adalah syarat kelayakan jawatan Pembantu Awam Gred H11:

1. Warganegara Malaysia;

2. Berumur tidak kurang dari 18 tahun  pada tarikh tutup iklan jawatan; dan

i. Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
(Gaji permulaan ialah pada Gred H11: RM1,218.00).

(Syarat Tambahan: Bagi tugas menyelamat, calon perlu memiliki Sijil Pertolongan Cemas serta berkebolehan berenang dan bagi tugas memandu enjin sangkut/motobot, calon perlu memiliki perakuan kekompetenan berkaitan daripada Jabatan Laut Malaysia).
(Gaji permulaan ialah pada Gred H11: RM1,264.15).

3. Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Selamat membuat permohonan Jawatan Kosong Pembantu Awam Gred H11! Semoga anda berjaya untuk menduduki peperiksaan online dan seterusnya proses temuduga!

1 comment:

Powered by Blogger.